Jaarverslag 2021

Net als 2020 was ook 2021 een bijzonder (corona)-jaar. Toch is het het Oranjecomité weer gelukt om binnen de mogelijkheden een aantal activiteiten rondom Koningsdag te organiseren. We hebben zes activiteiten bedacht die op en rondom Koningsdag gedaan kunnen worden.

• Oranje Puzzeltocht
    In de periode van 21 t/m 28 april 2021 is een grote Oranje puzzeltocht gehouden. Door het hele dorp verspreid zijn er circa 125 ramen dichtgeplakt met de oranje kleur. Op elk oranje raam is een puzzelaanwijzing geplakt.
    Alle puzzelaanwijzingen tezamen vormden een zin die bestaat uit 135 tekens (incl. spaties, komma’s en punten). De oplossing kan ingestuurd worden. Er zijn bijna 200 inzendingen geweest met een oplossing
  • Oranje Voetbaltoernooi
    In samenwerking met de SNO Woudenberg heeft het Oranjecomité op Koningsdag een voetbaltoernooi op ons sportpark georganiseerd. Hiervoor konden teams zich aanmelden via onze website. Er waren drie leeftijdsgroepen: 7-10 jaar, 11-14 jaar en 15-17 jaar. Er namen 20 teams deel, waarmee er ca. in totaal 200 kinderen hebben deelgenomen.
  • Kleurwedstrijd
    Er zijn 1.000 teken- en kleurplaten op de Woudenbergse scholen verspreid. Deze konden ingeleverd worden waarna er onder de inzenders prijzen werden uitgeloot. Er zijn bijna 300 teken- en kleurplaten ingeleverd
  • Wandelroutes
    Het Oranjecomité heeft diverse wandelroutes uitgezet aan de noordkant van Woudenberg, varierend van 5 t/m 20 kilometer. Op de korte kinderroute kon er gespeurd worden naar insecten knuffels.
  • Stoepkrijttekening en knikkerbanen
    Op Koningsdag konden kinderen stoepkrijttekeningen of knikkerbanen maken. Een foto of video kon via de website ingestuurd worden, waarna leden van onze werkgroep ‘kinderen’ langsfietsen om een reep chocolade langs te brengen. In totaal werden bijna 100 foto’s en video’s ingestuurd.
  • Communicatie
    Het programma werd verspreid via onze website, social media kanalen en via de LetOp Woudenberg krant van woensdag 21 april 2021.